Rehber - 1. ClientSide Optimizasyonu (FPS++)

Fivem.com.tr

Fivem.com.tr
Katılım
1 Eki 2022
Mesajlar
5,891
Tepki
84
Merhaba,



Daha önce ClientSide ve ServerSide ın nasıl optimize edilebileceğini anlattığım bir konum vardı

ancak anlatımımın yetersiz olduğunu düşündüm ve bu konuyu açtım.




Yapacağımız Optimizasyonun Olayı Ne ?: Kod veya kod bloklarını belirlediğimiz mesafe/eylem/olay gibi tetikleyicilerin optimizasyon için kullanacağız. Kısaca event dolayısıyla kodu aktif edeceğiz.



Nasıl Yapılır ? ;



Göreceğiniz örnekte yapacağım optimizasyonu "DrawMarker" Nativesi üzerinde kullanacağım.

DrawMarker nativesi resmon değerlerini fazlasıyla etkilemektedir



methodumu mesafe yi kullanarak uygulayacağım. Eğer oyuncu (client) Marker ın olduğu konumda belirli bir uzaklıkta bulunuyor ise Marker ı sileceğim



İlk olarak kodlarımı yazmamda bana yardımcı olması için local operatörünü kullanacağım. PlayerPedId() veya GetPlayerPed(-1) oyuncuyu temsil etmektedir

ancak yazımları fazlasıyla uzun ve bu beni rahatsız ediyor. Optimize edeceğim Client Scriptini (dosyasını) Açtım ve en üst satıra






Ruby:


Kod:
local player = PlayerPedId()



Kodunu yerleştiriyorum...



Önemli : PlayerPedId() Oyuncu girdikçe kendini güncellemektedir ancak GetPlayerPed(-1) Limitsiz oyuncu gibi anlama gelir dolayısıyla Kesinlikle PlayerPedId() kullanın (çok bi fark yok)



Dediğim gibi DrawMarker (marker oluşturmak) ı optimize edecektik.



**DrawMarker döngü içerisinde kullanılan bir native dir aksi taktirde çalışmaz**



DrawMarker in bulunduğu döngün içerisine






Ruby:


Kod:
local playerLoc = GetEntityCoords(player)



Kodunu yerleştiriyorum. Bu sunucuda bulunan oyuncuların kordinatlarını almaktadır.



!! Ve DrawMarker in bulunduğu satırın bir üstüne bir kod yazıyorum





C++:


Kod:
if GetDistanceBetweenCoords(playerLoc.x, playerLoc.y, playerLoc.z, 1011.34, -692.64, 56.97, true) < 20 then



(( playerLoc. "." dan sonra playerLoc içerisindeki almak istediğimiz veri ye ulaşıyoruz, sondaki "20" metre cinsinden mesafeyi temsil ediyor ))



ve DrawMarker ın altına "end" ekliyoruz.



Örnek :

2103-e846b6f20534895f013103f5737d49ba.jpg





GetDistanceBetweenCoords Nativesinin Parametrelerini İnceleyebilirsiniz





Başka Örnekler :



Bu sefer "mesafe" dışında başka birşey kullanalım...



Mesela oyuncu "X" Tuşuna basar ise Marker oluşsun. Bunun için IsControlPressed Nativesini kullanacağız



Herşeyden önce "X" Tuşunun INDEX yani Buton koduna ulaşmamız gerekiyor Ulaşabiliriniz (X in kodu 73)

Native in parametrelerine göz atmak için



Hızlı hızlı yapıyorum mantığını kavradığınızı düşünerek direkt olarak örnek vereceğim



2104-3dd9970adf8e8c55af765ee328981eb6.jpg





Şimdi ise "X" tuşu kullanıldığında Marker oluşuyor



Verilebilecek çok fazla örnek var. Verdiklerimin Optimizasyonun mantığını kavratacağını düşünüyorum sizlere



Aklınıza takılan biryer olursa yorumlarda çekinmeden paylaşabilirsiniz



İyi Günler İyi Forumlar...


Dostta zenginseniz, hiçbir şeyde fakir değilsinizdir. -Lilian Whiting

Konu alıntıdır, yanlış veya hatalı bir bilgi/paylaşım var ise yanıtlayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Benzer konular

Üst