Fivem.com.tr
Fivem.com.tr
- Katılım
- 1 Eki 2022
- Mesajlar
- 5,891
- Tepki
- 112
Selam arkadaşlar ben bazq, bu konuda map yapan veya yapmak isteyen kişilerin gereksiz bir şekilde korkulu rüyası olan MLO Optimizasyonunu açıklamaya çalışacağım.
Bu konu içerisindeki bilgilerin hepsi bana ait değildir, sevgili
MLO Optimizasyonu nedir ?
MLO Optimizasyonu, MLO'nun her kullanıcı için en ideal FPS değerinde olmasıdır. Peki bu optimizasyon nasıl yapılır ve nelerden ibarettir ?
Poly Count
Sadece Modelleme kısmı değil, MLO içinde veya etrafında bulunan modellerin toplam sayısıdır, birbirine yakın proplar fazla poly'e sahip ise fps sorunu yaratabilir.
Max değer veremiyoruz fakat oda başına 100k'yı aşmamaya çalışın.
Portal Count
Portallar kapı/pencere girişleri, aynalar ve yansımalardır. MLO Ne kadar fazla portal barındırıyorsa FPS değeri o kadar düşecektir.
Yakın portalları ayırmak yerine birleştirebilirsiniz, veya gereksiz yansımaları kaldırabilirsiniz.
Örnek olarak fayans yansımasını portal olarak yapmak yerine Spec Texture ile halledebilirsiniz !
Vertex Color
Vertex color'un konumuzla fazla alakası yok fakat açıklamam gerek.
R : Modelin Gece ışığında nasıl davranacağı, 0 normal 255 Çok karanlık
G : Yapay ışık karşısında nasıl davranacağı, 0 Işığı emmez 255 Işığı emer yansıma sağlar
B : Gece ay ışığı altında nasıl davranacağı, 0 Normal 255 Moonlight filtresini devreye sokar
B size karışık geldiyse eğer kısaca açıklayayım, sinematiklerde veya çok kullanılan exterior'larda Rockstar Moonlight filtresini kullanır. Nedir bu filtre ? Bu filtre modelin daha çok ay ışığı tarzında mavimsi bir renk almasını sağlar ve shader'ları güçlendirir.
Bu özellikleri düşündüğünüzde fps'e yönelimini farkedeceksiniz.
Embed Col/Text/Dic
Modelleri ayırmak tek tek renderlanmasını sağlar duruma göre işinize yarar veya yaramaz
Dictionary Modeller veya Collision'lar hepsi tek bir dosyayı kullanır ve biri renderlandığında diğerleride renderlanır.
Dictionary olayını daha çok Rockstar kısmında görürüz çünkü bizim geliştirdiğimiz küçük MLO'lar buna ihtiyaç duymaz.
Embed Col/Text
Modele gömülmüş Texturelar veya Collisionlar model boyutunu büyültür ve GPU'da işlem sırasına sokmaksızın işlemek zorunda bırakır.
Bunu engellemek adına Text Dic veya ayrıca bir Collision dosyası kullanabilirsiniz.
Işıklar
Işıklar FPS konusunda en önemli nokta diyebiliriz, ışık tahmin edebildiğiniz gibi MLO'yu ışıklandırır -zekice ama değil mi?- fakat ışığın ayarlarında renk/Culling/falling/rane/sphere gibi özellikleriyle ışığı değiştirebilirsiniz. Bu özellikler ışığın davranışını değiştirir ve ayarların bilgisizce yapılması FPS'i oldukça etkiler.
Işık sayısıda bir o kadar FPS'i etkiler. Bunları mükemmel ayarlamak istiyorsanız üzerine uğraşmanız lazım çünkü başka yolu yok.
MipMap
MipMap nedir ? MipMap modelin uzaktan renderlanırken LOD kullanmadan oyun tarafından texture kalitesinin ve poly sayısının düşürülmesidir!
Bunu nasıl ayarlayabilirsiniz ? Belirli flagler ile ayarlanabiliyor fakat her model üzerinde çalışmıyor. Anlamaya çalışıyoruz hala fakat texture MipMap yapmanız mümkün!
PowerOf2
Texturelarınızda, poly sayınızda içeriğin 2'ye kusursuz bölünebilmesi GPU'yu kolaylık sağlar ve yeni nesil GPU'larda daha rahat akış gerçekleşir.
Flagler
Bu konu fazla açık bir konu değil, GTA5 içinde binlerce flag var ve çoğunun işlevini bilmiyoruz. Bu flag konusunda doğru yerde doğru olanı kullanmazsanız sorun oluşturabilir.
Decal
MLO'yu güzelleştiren detaylardır ve en önemli detay şahsen Decal texture'lardır, GİMS Evo material preview kısmında Decal texture'unuzu ayarlarken spec texture ayarları yapmanızı isteyecektir, deneyerek ne olduğunu öğrenebilirsiniz fakat kısaca Decal texture'un ışık karşısında nasıl davranması gerektiğini, ne kadar şeffaf olması gerektiğini belirler.
Level Of Detail[LOD]
Çoğumuzun bildiği LOD'ler, eğer modeliniz uzaktan da renderlanması gerekiyorsa lütfen low-poly versiyonlarını yapın. Nasıl yapabileceğiniz hakkında bir tutorial Discordumuzda mevcut.
Map kullanıyorum ve yazılanları düzenlemek istiyorum !
O zaman
Umarım yazdıklarım bir işinize yarar ve anlamışsınızdır.
Bu bilgiler için
Credit :
Sana bağlı şeyleri kontrol etmekle uğraşabilecekken, kontrol edemediğin şeylerle ilgili endişelenmek niye? -Anonim
Konu alıntıdır, yanlış veya hatalı bir bilgi/paylaşım var ise yanıtlayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Bu konu içerisindeki bilgilerin hepsi bana ait değildir, sevgili
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
'nin ortak katkıları sonucu ortaya çıkmıştır. Teşekkürler herkese şimdiden.MLO Optimizasyonu nedir ?
MLO Optimizasyonu, MLO'nun her kullanıcı için en ideal FPS değerinde olmasıdır. Peki bu optimizasyon nasıl yapılır ve nelerden ibarettir ?
Poly Count
Sadece Modelleme kısmı değil, MLO içinde veya etrafında bulunan modellerin toplam sayısıdır, birbirine yakın proplar fazla poly'e sahip ise fps sorunu yaratabilir.
Max değer veremiyoruz fakat oda başına 100k'yı aşmamaya çalışın.
Portal Count
Portallar kapı/pencere girişleri, aynalar ve yansımalardır. MLO Ne kadar fazla portal barındırıyorsa FPS değeri o kadar düşecektir.
Yakın portalları ayırmak yerine birleştirebilirsiniz, veya gereksiz yansımaları kaldırabilirsiniz.
Örnek olarak fayans yansımasını portal olarak yapmak yerine Spec Texture ile halledebilirsiniz !
Vertex Color
Vertex color'un konumuzla fazla alakası yok fakat açıklamam gerek.
R : Modelin Gece ışığında nasıl davranacağı, 0 normal 255 Çok karanlık
G : Yapay ışık karşısında nasıl davranacağı, 0 Işığı emmez 255 Işığı emer yansıma sağlar
B : Gece ay ışığı altında nasıl davranacağı, 0 Normal 255 Moonlight filtresini devreye sokar
B size karışık geldiyse eğer kısaca açıklayayım, sinematiklerde veya çok kullanılan exterior'larda Rockstar Moonlight filtresini kullanır. Nedir bu filtre ? Bu filtre modelin daha çok ay ışığı tarzında mavimsi bir renk almasını sağlar ve shader'ları güçlendirir.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Bu özellikleri düşündüğünüzde fps'e yönelimini farkedeceksiniz.
Embed Col/Text/Dic
Modelleri ayırmak tek tek renderlanmasını sağlar duruma göre işinize yarar veya yaramaz
Dictionary Modeller veya Collision'lar hepsi tek bir dosyayı kullanır ve biri renderlandığında diğerleride renderlanır.
Dictionary olayını daha çok Rockstar kısmında görürüz çünkü bizim geliştirdiğimiz küçük MLO'lar buna ihtiyaç duymaz.
Embed Col/Text
Modele gömülmüş Texturelar veya Collisionlar model boyutunu büyültür ve GPU'da işlem sırasına sokmaksızın işlemek zorunda bırakır.
Bunu engellemek adına Text Dic veya ayrıca bir Collision dosyası kullanabilirsiniz.
Işıklar
Işıklar FPS konusunda en önemli nokta diyebiliriz, ışık tahmin edebildiğiniz gibi MLO'yu ışıklandırır -zekice ama değil mi?- fakat ışığın ayarlarında renk/Culling/falling/rane/sphere gibi özellikleriyle ışığı değiştirebilirsiniz. Bu özellikler ışığın davranışını değiştirir ve ayarların bilgisizce yapılması FPS'i oldukça etkiler.
Işık sayısıda bir o kadar FPS'i etkiler. Bunları mükemmel ayarlamak istiyorsanız üzerine uğraşmanız lazım çünkü başka yolu yok.
MipMap
MipMap nedir ? MipMap modelin uzaktan renderlanırken LOD kullanmadan oyun tarafından texture kalitesinin ve poly sayısının düşürülmesidir!
Bunu nasıl ayarlayabilirsiniz ? Belirli flagler ile ayarlanabiliyor fakat her model üzerinde çalışmıyor. Anlamaya çalışıyoruz hala fakat texture MipMap yapmanız mümkün!
PowerOf2
Texturelarınızda, poly sayınızda içeriğin 2'ye kusursuz bölünebilmesi GPU'yu kolaylık sağlar ve yeni nesil GPU'larda daha rahat akış gerçekleşir.
Flagler
Bu konu fazla açık bir konu değil, GTA5 içinde binlerce flag var ve çoğunun işlevini bilmiyoruz. Bu flag konusunda doğru yerde doğru olanı kullanmazsanız sorun oluşturabilir.
Decal
MLO'yu güzelleştiren detaylardır ve en önemli detay şahsen Decal texture'lardır, GİMS Evo material preview kısmında Decal texture'unuzu ayarlarken spec texture ayarları yapmanızı isteyecektir, deneyerek ne olduğunu öğrenebilirsiniz fakat kısaca Decal texture'un ışık karşısında nasıl davranması gerektiğini, ne kadar şeffaf olması gerektiğini belirler.
Level Of Detail[LOD]
Çoğumuzun bildiği LOD'ler, eğer modeliniz uzaktan da renderlanması gerekiyorsa lütfen low-poly versiyonlarını yapın. Nasıl yapabileceğiniz hakkında bir tutorial Discordumuzda mevcut.
Map kullanıyorum ve yazılanları düzenlemek istiyorum !
O zaman
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
discorduna katılıp öğrenmeye başlayabilirsin !Umarım yazdıklarım bir işinize yarar ve anlamışsınızdır.
Bu bilgiler için
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Mapping ekibine teşekkür ederim.Credit :
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Sana bağlı şeyleri kontrol etmekle uğraşabilecekken, kontrol edemediğin şeylerle ilgili endişelenmek niye? -Anonim
Konu alıntıdır, yanlış veya hatalı bir bilgi/paylaşım var ise yanıtlayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.