Fivem.com.tr
Fivem.com.tr
- Katılım
- 1 Eki 2022
- Mesajlar
- 5,891
- Tepki
- 112
Merhabalar. Bu yazımda isim vermeyeceğim. Eleştrileriminde yapıcı olmasına dikkat edeceğim. Yapımcıya Diss atmıyorum.
Bir sunucunun kendisi için yaptırdığı iskele mapindeki textureleri düzenlemek üzere map bana gönderildi. Bir süre önce yapılmış
Ve map yapımındaki poly değerleri beni şoke etti. Map sanırım poly düzenlemelerine dikkat edilmeden üstünkörü yapılmış. İskelenin oyuncularının fps ini düşürüp düşürmediğini sordum.Herhangi büyük bir şey yaşamamışlar. Sıkıntı değil. Ama harita yapımcısı modelleme yaparken bu kadar gereksiz üstün körü bir modelleme yapmayabilirmiş. Bu kadar çok poly değerini oyunculara yüklemek saçma geliyor. Evet mekanın lodu var mekan sadece yaklaşınca yükleniyor lakin yinede gta5 in orjinalinde 15.000poly olan bir modeli 109bin poly yapmak çok gereksiz geldi. Boşuna oyuncularınıza yük.
Mekanın polygon değeri 109.243. Verticle değeri 321.000. Bu kadar yüksek değerler takip ettiğim mapperların yazılarına ve gta5'e göre gereksiz yüksek.
Sadece texture koymak için tasarlanılan yuvarlak modeli görmektesiniz. Sadece bu modelin kaç bin polygon olduğunu düşünün. Çok yalnış tasarlandığını düşünüyorum birçok mapper da bana katılır. Özensiz yapılmış. Oyuncuların bilgisayarına bu kadar poly değerini yükletmeye ne gerek var.
Keza yapılan diğer değişikliklerde aynı şekilde.
Bu tasarımlar oldukça fazla olmuş. Basit bir texture ile halledilebilen şeyleri sunucuya böyle yükletmek mantıksızca.
Ayrıca mekanın orjinal halinin poly değerine baktığımızda ne kadar üstünkörü işlemler yapıldığını anlayabiliriz.
Sadece 15.000 polygon. Aradaki farkları görüyorsunuz.
Modele eklenecek logoyu bu halde yüksek poly halinde yapmak yerine GTA5 gibi. Rectangle üzerine png logo koyarak yapılabilir.
Düzenlerken bu şekilde yaptım ve arada hiçbir fark olmadı. Bunlar çok küçük nüanslar olsada çok büyük farklar yaratır poly değerini bu denli yükseltmez.
[UYARI]
Sunucu sahiplerimiz. Lütfen kendinize map yaptırırken yaptırdığınız mapi gta5teki hali ile karşılaştırın. 100.000 poly gibi değerler gereksiz yüksektir. Mapi tasarlayan arkadaş
1 dakikada bunları düzeltebilir düzenleyebilir çok zor yapılan şeyler değil. Bu yapımcının sizin mapinizi kale almadan yaptığını gösterir.
Bunun aynısını benim hizmet verdiğim DEEP ROLEPLAY'de yapmış olsaydım kapının önündeydim.
Tekrardan yapımcıya belirtmek isterim. Sana diss atmadım isminide vermedim. Yapıcı bir eleştri yapmak istedim. Bu tarz yaptığın mapler gereksiz poly değerleri ile oyunculara boşuna yük bindirir. 2dk cık iş ne gerek var böyle şeyler yapmana.
[İLETİŞİM]
Discord : Polisei
Tebex :
Vücudunuz eşsizdir. O bizim uyanışımızın aracıdır. Ona iyi bakın. -Buddha
Konu alıntıdır, yanlış veya hatalı bir bilgi/paylaşım var ise yanıtlayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Bir sunucunun kendisi için yaptırdığı iskele mapindeki textureleri düzenlemek üzere map bana gönderildi. Bir süre önce yapılmış
Ve map yapımındaki poly değerleri beni şoke etti. Map sanırım poly düzenlemelerine dikkat edilmeden üstünkörü yapılmış. İskelenin oyuncularının fps ini düşürüp düşürmediğini sordum.Herhangi büyük bir şey yaşamamışlar. Sıkıntı değil. Ama harita yapımcısı modelleme yaparken bu kadar gereksiz üstün körü bir modelleme yapmayabilirmiş. Bu kadar çok poly değerini oyunculara yüklemek saçma geliyor. Evet mekanın lodu var mekan sadece yaklaşınca yükleniyor lakin yinede gta5 in orjinalinde 15.000poly olan bir modeli 109bin poly yapmak çok gereksiz geldi. Boşuna oyuncularınıza yük.

Mekanın polygon değeri 109.243. Verticle değeri 321.000. Bu kadar yüksek değerler takip ettiğim mapperların yazılarına ve gta5'e göre gereksiz yüksek.


Sadece texture koymak için tasarlanılan yuvarlak modeli görmektesiniz. Sadece bu modelin kaç bin polygon olduğunu düşünün. Çok yalnış tasarlandığını düşünüyorum birçok mapper da bana katılır. Özensiz yapılmış. Oyuncuların bilgisayarına bu kadar poly değerini yükletmeye ne gerek var.
Keza yapılan diğer değişikliklerde aynı şekilde.


Bu tasarımlar oldukça fazla olmuş. Basit bir texture ile halledilebilen şeyleri sunucuya böyle yükletmek mantıksızca.
Ayrıca mekanın orjinal halinin poly değerine baktığımızda ne kadar üstünkörü işlemler yapıldığını anlayabiliriz.

Sadece 15.000 polygon. Aradaki farkları görüyorsunuz.

Modele eklenecek logoyu bu halde yüksek poly halinde yapmak yerine GTA5 gibi. Rectangle üzerine png logo koyarak yapılabilir.
Düzenlerken bu şekilde yaptım ve arada hiçbir fark olmadı. Bunlar çok küçük nüanslar olsada çok büyük farklar yaratır poly değerini bu denli yükseltmez.


[UYARI]
Sunucu sahiplerimiz. Lütfen kendinize map yaptırırken yaptırdığınız mapi gta5teki hali ile karşılaştırın. 100.000 poly gibi değerler gereksiz yüksektir. Mapi tasarlayan arkadaş
1 dakikada bunları düzeltebilir düzenleyebilir çok zor yapılan şeyler değil. Bu yapımcının sizin mapinizi kale almadan yaptığını gösterir.
Bunun aynısını benim hizmet verdiğim DEEP ROLEPLAY'de yapmış olsaydım kapının önündeydim.
Tekrardan yapımcıya belirtmek isterim. Sana diss atmadım isminide vermedim. Yapıcı bir eleştri yapmak istedim. Bu tarz yaptığın mapler gereksiz poly değerleri ile oyunculara boşuna yük bindirir. 2dk cık iş ne gerek var böyle şeyler yapmana.
[İLETİŞİM]
Discord : Polisei
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Tebex :
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Vücudunuz eşsizdir. O bizim uyanışımızın aracıdır. Ona iyi bakın. -Buddha
Konu alıntıdır, yanlış veya hatalı bir bilgi/paylaşım var ise yanıtlayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.